۱۳۸۳/۱۲/۲۷

بهاران خجسته باد ....
نوروز ؛ چاووشی خوانان و سرود گويان از راه رسيده است و يکبار ديگر ؛ سرخوش و مست ؛ پاورچين پاورچين ؛ از پس ديوار های قرون و اعصار ؛ شادی و شکوفايی و برکت را بشارت ميدهد . نوروز ؛ با کولباری از گل و شکوفه و نرگس و نسترن ؛ از پس پرده زمان ؛ نا پايداری زمستان را جار ميزند و شکوفايی را آواز ميدهد .

نوروز ؛ ياد آور سده ها و هزاره هايی است که گاه در شادکامی ؛ و گاه در نا مرادی و تلخکامی ؛ بر ملت ما گذشته است ؛ ملتی که سرمای گزنده زمستان تلخکامی ها را ؛ با گرمای عشق و اميد ؛ به بهار وبهاران بدل ميکند و با يگانه سلاح خود - فرهنگ - اهريمنان را می تاراند .

در اين بيست و پنج سالی که گذشت ؛ زمستان هايی سخت و سنگين و غم انگيز را ؛ با دلشوره ها و اميد ها و نوميدی ها و آرزوها ؛ پشت سر نهاده ايم ؛ و اينک در آستانه بهاری ديگر و نوروزی ديگر ؛ می بينيم که سنگين ترين و غم انگيز ترين برف ها ؛ برف فراموشی است ؛ و هيچ سرمايی ؛ سوز سرمای آوارگی را ندارد .
بزرگداشت نوروز ؛ يعنی گراميداشت همه ياد ها و ياد بود هايی که نياکان ما ؛ با نماز راستی و روشنی ؛ برای آبادی ايران و سر بلندی ايرانيان پی افکنده اند .
ديدار يار و صحبت يارانم آرزوست
افتاده ام به غربت و ايرانم آرزوست
پر شد ز شيخ و مفتی و ملا ديار ما
از ديو و دد ملولم و انسانم آرزوست
اميد وارم در هر جای جهان که هستيد ؛ شاد و سبز باشيد و دست و دل تان سبز و جان تان سرشار از شکوفه های مهر باد . نوروز مبارک و بهاران خجسته باد .
برگرفته از گيله مرد

ارسال به: Balatarin :: Donbaleh :: Cloob :: Mohandes :: Delicious :: Stumbleupon :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed