۱۳۸۴/۰۸/۲۸

اعلام جرم سازمان مجاهدين خلق ايران
بر گرفته از همبستگي ملي 27 آبان 1384

اطلاعيه سازمان مجاهدين خلق ايران
اعلام جرم سازمان مجاهدين خلق ايران عليه يك پادوي رژيم ولايت فقيه در دولت عراق
خبرگزاري رسمي،راديو و تلويزيون وديگررسانه هاي رژيم آخوندي به نقل از شخصي به‌نام موفق رُبيعي مشاور امنيت ملي دولت عراق، خبر دادند: «منافقين بايد سلاحهاي خود را تحويل بدهند و حتي نمي توانند از كارت سهميه غذايي استفاده كنند» و «عراق حمايت منافقين از صدام را در انتفاضه سال 1991 از ياد نخواهد برد».
شخص مزبور مي‌افزايد: «ما اجازه نمي‌دهيم منافقين در خاك عراق از لحاظ سياسي، تبليغاتي و فرهنگي فعاليت داشته باشند و به ايران اطمينان داده‌ايم اين گروه نمي‌تواند كاري عليه ايران انجام بدهد». «اين گروهك سازماني تروريستي بوده كه حتي در ليست سياه سازمانهاي تروريستي از سوي وزارتخارجه آمريكا قرار گرفته است».
خبرگزاري رسمي رژيم به نقل از موفق ربيعي اضافه كرد «اگر دادگاههاي ايران حكمي را عليه هركدام از اعضاي اين سازمان صادر كنند، بر اساس توافق دو كشور و قوانين بين‌المللي امكان دارد كه عراق اين افراد را به ايران تسليم كند».
صبح امروز(جمعه 27 آبان) تلويزيون شبكه خبر رژيم اعلام كرد، موفق ربيعي و علي لاريجاني دبير شوراي عالي امنيت رژيم «در زمينه همكاريهاي امنيتي يك سنديادداشت تفاهم همكاري امضا كردند». به گفته تلويزيون رژيم، پاسدار علي لاريجاني «با بيان اينكه در ديدار مشاور امنيت ملي عراق نگراني مردم ايران از حضور برخي گروهها در عراق به وي اعلام شده است افزود، توافق نامه اي كه امضا شد بندهاي مختلفي دارد كه اميدواريم دولت عراق و مسئولان آن زمينه هاي اجراي آنرا فراهم كنند».
پيشينه ربيعي كه سال گذشته در مطبوعات عراق به‌عنوان جاسوس رژيم ايران و منتقل كننده اطلاعات دروني دولت عراق به رژيم ايران رسوا شد، نيازمند شرح و بحث نيست به‌خصوص كه در سپتامبر 2004 روزنامه‌هاي عراق اعلام كردند كه ربيعي به همين خاطر از كار بركنار شده است. استقبال پاسدار قاتل و جنايتكار، محمد صحرارودي از وي در سفر اخيرش به تهران اما، گوياي سوابق ديرين همكاري با ارگانهاي امنيتي و تروريستي رژيم آخوندي است.
سازمان مجاهدين خلق ايران با محكوم كردن توطئه عوامل و دست نشاندگان رژيم آخوندي در دولت كنوني عراق كه در آستانه انتخابات 15 دسامبر، آخرين روزهاي دوره حاكميتشان را سپري مي‌كنند و با يادآوري توطئه كثيف همين عوامل در 2 سال پيش، مبني بر اخراج مجاهدين از خاك عراق كه با محكوميت گسترده بين‌المللي مواجه گرديد، عليه موفق ربيعي اعلام جرم و خاطرنشان مي‌كند:

1- موقعيت حقوقي مجاهدين درعراق تابع قوانين بين‌المللي است و از اين پيشتر توسط نيروهاي ائتلاف برطبق كنوانسيون چهارم ژنو به‌رسميت شناخته شده است. ماه گذشته سخنگوي رئيس جمهور عراق نيز توضيح داد كه «حضور مجاهدين خلق در خاك عراق در حوزه مسئوليت دولت كنوني آن كشور قرار نمي گيرد زيرا بين نيروهاي ائتلاف به رهبري آمريكا و كميته بين‌المللي صليب سرخ دوسال پيش در سال 2003 موافقتنامه‌اي به امضا رسيد كه بر اساس آن به مجاهدين خلق اجازه داده مي‌شود در خاك عراق باقي بمانند» (راديوفردا– 13مهر84 ).

2-وزراي خارجه و دفاع وهم‌چنين نخست وزير عراق در ژوئيه گذشته به حق پناهندگي مجاهدين اذعان نمودند و اظهارات موفق ربيعي در تعارض آشكار با حقوق انكار ناپذير پناهندگي است.

3-موضعگيري موفق ربيعي و امضاي هركاغذي از سوي او و پاسدار علي لاريجاني در باره وضعيت مجاهدين نه فقط به پشيزي نمي‌ارزد و هيچ ارزش و اعتبار قانوني ندارد، بلكه نقض آشكار قوانين بين‌المللي و به‌ويژه كنوانسيون چهارم ژنو و برخلاف حقوق شناخته شده افراد حفاظت شده تحت اين كنوانسيون مي‌باشد.

4-اگر قرار گرفتن نام مجاهدين در ليست سازمانهاي تروريستي وزارتخارجه آمريكا كه ربيعي به آن استناد كرده است مبناي قابل قبول حقوقي و قضايي است در اين صورت رژيم آخوندي كه در همان گزارش وزارتخارجه سالهاست فعالترين حامي تروريسم بين‌المللي شناخته شده است مي‌بايد قبل از هركس مورد تعقيب كيفري آقاي ربيعي و شركا در دولت عراق و در خاك عراق قرار بگيرد. پارلمان اروپا نيز در موضع گيريهاي پياپي، خود حمايت رژيم ايران از تروريسم بين‌المللي را محكوم نموده و خواهان دست كشيدن اين رژيم از تروريسم گرديده است.

5-مقامات ارشد آمريكايي سال گذشته به‌دنبال تحقيقات گسترده آژانسهاي آمريكايي از كليه پرسنل مجاهدين در خاك عراق اعلام كردند كه هيچ مبنايي براي تعقيب قانوني هيچيك از افراد مجاهدين و متهم كردن آنها به تروريسم وجود ندارد (نيويورك تايمز-27ژوئيه 2004).

6-اين كه ربيعي و همدستانش در دولت عراق آشكارا مسئوليت قطع سهميه غذاي و داروي نفرات تحت حفاظت كنوانسيون چهارم ژنو را بر عهده مي‌گيرند مشخصاً يك جنايت جنگي قابل پيگرد قضايي و كيفري است.

7-اتهام ربيعي مبني بر هرگونه اقدام از سوي مجاهدين عليه شيعيان عراق در سال 1991 يك دروغ سخيف و رذيلانه است كه به سادگي توسط رژيم ايران ساخته و پرداخته شده و حتي يك فاكت و يك شاهد و يك سند در اين باره وجود ندارد. چرا كه مجاهدين در سال 1991 هيچگونه حضوري در جنوب عراق نداشتند و آنرا درهمان زمان به دفاتر و مقامات ملل متحد اعلام كرده بودند.

8-بنابراين تاخت و تاز بي مايه و دير هنگام عليه مجاهدين، جز يك واكنش مذبوحانه و سرپوش گذاشتن بر جنايت افشا شده آدمربايي و رسوايي شركاء و همدستان ربيعي در زندانها و شكنجه‌گاههاي مخفي، نيست.رسوايي بزرگي كه در اين ايام مورد محكوميت گسترده جامعه جهاني قرار گرفته است.

9-همين شخص (ربيعي ) در 11 مرداد ماه گذشته پس از ماهها سكوت و مخفي بودن از انظار در تلويزيون العراقيه ظاهر شد و اعلام كرد: «سازمان منافقين خلق سازماني است كه وزارت خارجه آمريكا آنرا در ليست سازمانهاي تروريستي قرار داده است و كماكان در اين ليست مي‌باشد و تمام دنيا اين سازمان را يك سازمان تروريستي مي‌شناسد و مردم عراق نقش اين سازمان را در جنبش شعباني سال 91 و بعد از آن و حتي در جنگ ايران و عراق بياد مي‌آورند. لذا اين موضوع تنها بين عراق و ايران نيست. نياز داريم كه بدانيم چه كساني در ريختن خون مردم عراق دست داشتند و آنها را محاكمه كنيم و ديگراني كه مي‌خواهند به ايران برگردند آنها را به ايران بر مي‌گردانيم....». در كمتر از 48 ساعت پس از همين اظهارات موفق ربيعي بود كه مجاهدان خلق حسين پويان و محمد علي زاهدي در بغداد ربوده شدند و متعاقباً فرماندهي نيروهاي چند مليتي اين جنايت را محكوم كرد.
-اظهارات موفق ربيعي و موضعگيري ننگين او چراغ سبز آشكار به آدمربايي و حاكي از همدستي و شراكت او در اين جنايت است.- علاوه براين مخاطب قراردادن سازمان مجاهدين خلق ايران با كلمه ”منافقي ” كه خاص فرهنگ و ادبيات ارتجاع حاكم بر ايران است به وضوح نشان از سرسپردگي و مزدوري فردي است كه در مقام مشاور نيروي تروريستي قدس وابسته به سپاه پاسداران رژيم ملايان، عنوان مشاور امنيت ملي دولت كنوني عراق را يدك مي‌كشد.

10-با اين همه با اين قسمت از حرف ربيعي موافقيم كه گفته است «موضوع تنها بين عراق و ايران نيست». از اين رو از نامبرده براي شركت در يك محاكمه بين‌المللي با حضور پاسدار صحرا رودي و پاسدار لاريجاني و پاسدار احمدي نژاد و علي خامنه‌اي دعوت مي‌كنيم تا از جمله به 450 عمل تروريستي همين جنايتكاران دركشورهاي مختلف جهان كه يكصد و پنجاه فقره آن در خاك عراق عليه مجاهدين صورت گرفته است، رسيدگي شود.

سازمان مجاهدين خلق ايران با يادآوري بيانيه دو ميليون و 800 هزار تن از مردم عراق عليه اشغال پنهان كشورشان از سوي رژيم آخوندها و با يادآوري انزجار و نفرت عميق عراقيان از تروريسم و دخالتهاي رژيم حاكم بر ايران و مزدوران و زندانهاي غير قانوني و شكنجه گاههايشان، توجه شوراي امنيت ملل متحد، صليب سرخ جهاني، سازمانهاي مدافع حقوق بشر و فرماندهي نيروهاي چند مليتي در عراق را به توطئه رژيم آخوندي و ايادي آن در عراق جلب مي‌كند و خواهان رسيدگي بلادرنگ به اسناد غير قانوني و توافقات توطئه آميز امضا شده بين پاسدار علي لاريجاني و موفق ربيعي، عليه مجاهدين است.
سازمان مجاهدين خلق ايران -27آبان84

ارسال به: Balatarin :: Donbaleh :: Cloob :: Mohandes :: Delicious :: Stumbleupon :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed