۱۳۸۵/۱۲/۱۹

بيانيه کانون وبلاگ نويسان ايران-پن‌لاگ به‌مناسبت ۸ مارس روز جهانی زن
۸ مارس روز جهانی جنبش زنان است؛ جنبشی که در راه آزادی بيان و برقراری حقوق انسانی زنان مبارزه کرد، قربانی داد و توانست نام خود را در تاريخ جهان ثبت کند!
کانون وبلاگ نويسان ايران- پن‌لاگ اين روزرا گرامی می‌دارد و از جنبش‌ آزادی‌خواه و برابری طلب ‌زنان جهان و به ويژه زنان ايران پشتيبانی می‌کند.
كانون وبلاگ نويسان ايران درآستانه‌ی اين روز بزرگ توجه انجمن‌ها و نهادهای جهانی مدافع حقوق بشر را به پايمال شدن مداوم و برنامه‌ريزی شده‌ی حقوق زنان در ايران جلب می کند و خواستار نابودی هرگونه خشونت دولتی و غيردولتی عليه زنان در قوانين زن ستيز در ايران است.

دستگيری ده‌ها تن از کوشندگان جنبش زنان و از جمله وبلاگ نويسانی چون پرستو دوکوهکی و آسيه امينی در تجمعی مسالمت‌آميز اعتراضی در برابر دادگاه انقلاب، نمونه‌ی آشکار ستيز با برابری حقوق زنان و مردان و وجود اراده‌ی سرکوب فعاليت و مبارزه برای رفع قوانين تبعيض‌آميز زنان در ايران است. اين گردهمايی که همزمان با دادگاه گروهی ازکوشندگان حقوق زنان و در واکنش به شدت‌گيری فشارهای امنيتی و احضارهای متعدد زنان برپا شده بود، مورد حمله‌ی نيروهای سرکوب‌گر حکومتی قرار گرفت و بازداشت نزديک به سی و سه تن از زنان را درپی داشت.
درعرصه‌ی جهانی نيزکشته شدن يكی از وزرای زن استان پنجاب پاكستان به دليل نداشتن پوشش اسلامی توسط افراد مسلح و تجاوز به زنان زندانی بخصوص در زندان‌های عراق توسط نيروهای دولتی نمونه‌‌ها‌ی ديگری از عدم آزادی زنان در بخش‌های گسترده‌ای از جهان متمدن امروز است.
کانون وبلاگ نويسان ايران–پن‌لاگ ۸ مارس روز جهانی زن را به همه زنان و کوشندگان اين جنبش شادباش می گويد و با محکوم کردن هرگونه تبعيض جنسی و نابرابری حقوق زنان با مردان خواهان آزادی بی‌درنگ زنانی است که تنها گناه‌شان مبارزه درراه حقوق زنان است.
كانون وبلاگ نويسان ايران – پن‌لاگ

ارسال به: Balatarin :: Donbaleh :: Cloob :: Mohandes :: Delicious :: Stumbleupon :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed