۱۳۸۵/۱۲/۲۷

برادران وارنراعدام بايد گردند!
در تاريخ نقل شده است که در حدود 500 سال قبل از ميلاد خشايار شاه با لشگريان بيشمارش به يونان لشکر کشيد امابا مقاومت شاه اسپاربا 300 سپاهی مواجه شد ولی در نهايت در اثر خيانت يک يونانی -خشايار شاه توانست آتن را تصاحب و به آتش بکشد.شما بگوييد اگر اينگونه اسناد تاريخی با واقعيت تطبيق کند خشايار شاه چگونه انسانيست؟ ايا او يک متجاوز نيست که به زور وقدرت نظامی ميخواهد جهان گشايی کند؟.
خوب حالا بياييم اين رخ داد تاريخی را امروزی ببينيم. کشورهای مقتدر جهان مگر چه می کنند؟ چون پول و قدرت ونيرو دارند به کشورهای ضعيف تر با بهره از جنگنده های مدرن وپيش رفته حمله می کنند . آنها را ساقط می کنندودست نشانده ای از خودشان را هم به روی کار می آورندوهر مانع ومقاومتی هم که در سر راهشان باشد سرکوب می کنند اين اتفاقات را هر روز داريم به چشم خودمان می بينيم ديگر اين حوادث که 500 سال قبل از ميلاد رخ نداده است.
باز برگرديم به 500 سال قبل از ميلاد- باز هم بر اساس اسناد نقل شده لئونيداس وسربازانش باشحاعت جلوی تجاوز خشايار شاه می ايستند واگريکی ازيونانی ها خيانت نکرده بود ، چه بسا خشايار شاه ولشکريان انبوهش ، نا کام باز گردانده می شدند. گفته شده است خشايار شاه بعد از ورود به يونان –بخشی ازآتن را به آتش می کشد . به آتش کشيدن يک شهر چه معنايی دارد وچه تصويری را جلوی چشمان مجسم می کند؟ به آتش کشيدن يک شهر يعنی بی خانمان کردن مردم ،يعنی قتل وکشتار وسوزاندن انسانها در شعله آتش، يعنی غارت اموال مردم.
فرج سرکوهی در گزارشی در راديو فردا پيرامون سروصدايی که پيرامون فيلم 300 راه انداخته اند می نويسد:
همان مورخان يونانی که کورش هخامنشی را به عقل و تدبير و دانش می ستايند، خشايارشاه را شاهی مبتلا به جنون عظمت طلبی توصيف می کنند. با اين توصيف اگر هر فيلمنامه نويسی بخواهد بر اساس آنچه که درتاريخ ثبت شده است فيلمنامه ای بنويسد چه می کند؟ اگر از متجاوز چهره ای کريه وغول آسا ساخته شد و از مردم کشوری که جلوی متجاوز می ايستند ستايش کردند بايدکارگردان ، تهيه کننده وفيلمنامه نويس را بدار آويخت؟
ميدانيد که در مدت محدود که فيلم 300 روی پرده سينما های امريکا آمده، بخشی * از ايرانيان به شدت بر افروخته شده اند. تنظيم تومار های اعتراض آميز دارد افزايش می يابد- صحبت از تحريم فيلم است واعتراض به کمپانی وارنر. حتا شنيدم برخی از معترضين که آتششان تند تر است اعتقاد دارند به هر شکل که ممکن است بايد جلوی نمايش فيلم را گرفت. (رويشان نمی شود بگويند بايد سينما های نمايش دهنده را به آتش کشيد) من در مقاله ای که هفته پيش به سايت ها سپردم نوشتم:
اين روزها فيلمی در امريکا به روی اکران آمده به اسم 300 بخشی از ايرانيان لباس رزم پوشيده اند تا به جنگ کارگردان وتهيه کننده اين فيلم بروند گفته شده در ظرف دو روز 10 هزار امضاء عليه فيلم 300 جمع آوری شده است وروزهای هيجان انگيز تری هم در پيش داريم. خانم ميترا فرخ زادنقاش /عکاس ساکن آريزونا يکی از معترضين- نظری می دهد که خلاصه اش اين چنين است : اين فيلم احساسات ايرانيان راجريحه دار کرده است.
فيلم 300 بر اساس کتاب قصه های مصور فرانک ميلر ساخته شده است اين کتاب که سالهاست در دسترس است چرا تاکنون حتا يک نفر نسبت به اين کتاب اعتراض نکرده بود ؟بله تاثير فيلم از کتاب بيشتر است. اما بهر حال تيراژ کتاب هم که در اروپاو امريکاو... کم نيست . اين کتاب ميلر اثری مشهور بوده و دو فيلم ديگر که از روی داستانهای مصور اين مجموعه ساخته شده باموفقيت تجاری برخورد کرده است - چرا ما نسبت به برخی از مسايل اينقدر حساسِم اما نسبت به رخ داده های ديگر آنقدر بی اعتنا؟ 10 هزار نفر در دو روز عليه اين فيلم امضا کرده اند- ولی بعيد است در اين مدت محدود اين ميزان ايرانی فيلم را ديده باشند. حتما يکی ديده ونظر داده صدتا با چشم بسته پذيرای عقيده اش شده اند. اگرفقط همين جمعيت در تظاهرات عليه سفر خاتمی شارلاتان اقدام می کردند اين آخوند بند وبست چی جرات می کرد قدم به خاک امريکا بگذارد؟اگرهمين ميزان جمعيت از ميان مليونها ايرانی خارج از کشوردر طول اين سالها با همين همت وپشتکار برای برچيدن بساط آخوندها به ميدان آمده بودند ايا پشتوانه قابل اعتنايی برای مبارزين داخل نبودند؟
از دو حال که خارج نيست يا آنچه که به پرده سينما آمده با واقعيت تاريخی همخوانی دارد ويا نه. فرض اول اينکه واقعيت تاريخی در اين فيلم مسخ شده است وشکل دوم اين که محتوای فيلم 300 با واقعيت همخوانی دارد- قصه اين فيلم تخيلی است و مربوط به قرن ها پيش-اگر اجداد ما در گذشته های دور انسانهايی بوده اند با پيشينه ای ناشايست ويا افتخار آميز ودر هر دو صورت در موقعيت امروز ما چه تاثيری تواند داشت؟
کم اعتباری امروز ما به خاطر تحريف ناريخ گذشته ما در فيلم 300 نيست. ما بدين جهت کم اعتبارويا بهتر بگويم بی اعتبار شده ايم که 27 سال است خونخوار ترين ،بی هويت ترين و مرتجع ترين حکومت را تحمل کرده ايم . سن اعتياد در کشورما به 12 سالگی رسيده است- دختران جوانی که بايد در کلاس در س باشند به وسيله کميته های انقلاب به شيوخ عرب فروخته می شنود. 11 مليون بيمار روانی داريم . در کشوری سرشار از منابع طبيعی نفت وگازو.. شبها جمعی از مردمش درون کارتن ميخوابند وچه بسا صبح هرگز بر نمی خيزند(همين هفته پيش بود که يک گزارش تصويری در سايت جکومتی انتخاب چاپ شد که اعضای 9 نفره يک حانواده وبا وسايل خانه شان وعريضه بدست در کنار خيابان انقلاب !زندگی می کنند)معلمينش نان ندارند بخورند، به کارگرانش 6 ماه 6 ماه حقوق نمی دهند، سطح بهداشت عموميش به حد نازلی رسيده است- هر ماه هزاران نفر در جاده های غير استاندارد جانشان را از دست می دهند. زندانهايش پر از زندانی هائيست که هيچ جرمی ندارند جز اعتراض به وضع موجود .
دختران نه ساله اش رابه خانه مرد متجاوزی زير عنوان شوهرمی فرستند، کوچکترين حقوقی برای زنان قايل نيستند. عشق ودوست داشتن جرم محسوب می شود ومجازاتش سنگسار است ولی هنوز اين رژيم قرون وسطی ای بر مردم ما مسلط است.اگر براستی 1000 جايزه از نخل طلای کن تا خرس نقره ای برلين- شير طلايی ونيزوانواع واقسام پرنده ها وچرنده های فستيوال های ديگر را که اين سالها به فيلم های ج .ا تقديم کرده اند به اضافه جايزه صلح نوبل- براستی برايمان افتخارواقعی به ارمغان آورده بود.پس چطور يک فيلم ،بله فقط يک فيلم .آنهم اثری که گفته می شود از نظر هنری فاقد هر نوع ارزشی است می تواند همه اين افتخارات راکه چندين سال است بدان باليده ايم در چشم بر هم زدنی دود کند وبه هوا بفرستد؟پس بايد بپذيريم که نمی شود با اين افتخارات قلابی که باج غرب بوده است به جمهوری اسلامی و برای بزک چهره کريه يک حکومت ضد مردمی ،حيثيت کسب کرد. اگر امروز درجواب اقدامات ما برای مقابله با اين فيلم بگويند:
لطفا اول فکری به حال امروزتان بکنيد بعد برويد افتخار آسيب ديده هزاران سال پيشتان را ترميم کنيد چه جوابی برايشان داريم؟
بصير نصيبی 17 مارس2007 زاربروکن/ آلمان

* مقامات جمهوری اسلامی از آن حمله الهام سخنگوی دولت وجواد شمقدری مشاورفرهنگی پرزيدنت مهر ورز هم معترض اند واز اين که در فيلم های هوليودبه پادشاهان طاغوتی فبل از اسلام توهين شده سخت خشمگين شده اند!!!

برخی ديگر ار ايرانيان هم کل سينمای هوليود و تهيه کنندکان وکارگردانان هوليودی را نشانه گرفته اند. منتها ما انگار يادمان رفته است که همين هنرمندان هوليودی بودند که به ابتکار شون پن ودر قصر مجلل يکی از همين تهيه کنندگان معتبر يک ميهمانی مجلل به افتخار رهبر جديد والتأسيس جنبش برگذار کردند وقرار شد با هماهنگی آقای گنجی دمکراسی را به ايران صادر کنند!.

ارسال به: Balatarin :: Donbaleh :: Cloob :: Mohandes :: Delicious :: Stumbleupon :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed