۱۳۸۶/۰۴/۲۴

چندی پس از ماجرای دوم خرداد، خبرنگار روزنامه ليبراسيون فرانسه، به انگيزه مصاحبه با شاملو به تهران آمده بود. فردای آن گفتگو به ديدن شاملو رفتم. اواسط مصاحبه خبرنگار ليبراسيون ميگويد نميتواند اين مصاحبه را چاپ کند، برايش گرفتاری درست ميشود. شاملو ميگويد: من اينجا زندگی ميکنم آنوقت برای شما گرفتاری درست ميشود؟
خبرنگار ميگويد: چند سال پيش مطلبی عليه جمهوری اسلامی در ليبراسيون نوشته وتا چند سال بعد نتوانسته ويزای ايران را بگيرد و چون يک خبرنگار است بايد بتواند رفت و آمد داشته باشد. بدين گونه گفتگو به اتمام ميرسد. شاملو گفت: "البته اين بيشتر بهانه بود. او از طرف آن روزنامه آمده بود تا از من نيز راجع به اين نمايش مسخره(نمايش دوم خرداد) تاييديه بگيرد ولی روند مصاحبه به گونه ای شد که ديد حرفهای من به کار روزنامه شان نمی آيد، پس بهتر ديد بساطش را جای ديگری پهن کند".

زمانی که برنامه هويت از تلويزيون جمهوری اسلامی پخش ميشد، دو بخش از برنامه به فحاشی و دروغ پردازی در باره شاملو پرداخته بود.
راديو بی بی سی، بخش فارسی با شاملو تماس گرفته بود تا راجع به اين برنامه مصاحبه کند. شاملو قبول نکرده بود با اين راديو مصاحبه کند. گفتم چرا با بی بی سی مصاحبه نکرديد؟ گفت:" اين راديو خودش هم چيزی است شبيه به برنامه هويت که امثال آيت الله بهنود پهلوی مشتريهای ثابت آن هستند. بروم با اين راديو در باره چه چيزی صحبت کنيم. تازه يکی به آدم فحش ميدهد ميگويد مادر قحبه، حالا آدم برود ثابت کند مادرش قحبه نبوده؟"

قسمتی از نوشته مسلم منصوری در باره نظريات احمد شاملو در باره دوم خرداد و ...

ارسال به: Balatarin :: Donbaleh :: Cloob :: Mohandes :: Delicious :: Stumbleupon :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed